6. júna 2012

Bežecká strava

Čaute,

predstavte si, dnes ráno som sa stala obeťou "nesprávnej" športovej výživy, - podotýkam, že nechtiac!!! - haha. Vybrala som sa na Body Pump - silový tréning - predtým som sa najedla ako sa patrí (a ako som Vás učila :))) čiže, 4 PL vločky, biely jogurt, žltý melón, štipka škorice - mňamka! Leeeeeenže, hodina pumpu bola nečakane zrušená...čo už, tak si idem zabehať - pomyslela som si - keď som už tak pekne športovo nahodená! No, teda, ledva-ledva 6 km, tie vločky boli úplne zbytočné, pred aeróbnym tréningom nezyknem tak veľa jesť, hlavne nie cca hodinu pred behom. Väčšinou mi postačí polka banánu, väčšie jablko, žltý melón.(samozrejme, niečo iné si doprajem pred 8 km joggingom ako pred polmaratónom)...nejaké rýchle sacharidy ako palivo... :)


Moje bežné bežecké raňajky: mango-banán turmix
Stravovanie bežcov je špecifické oproti normálnym ľuďom v tom ,že bežci v podstate jedia to čo aj ostatní ,pričom je dôležité správne rozvrhnutie jedál podľa bežeckého tréningu. Takisto je lepšie počas dňa jesť viac menších porcii ako trikrát za deň a veľa.
Čo jesť pred behom:
Ideálne je keď bežec pred tréningom zje posledné ľahké jedlo 2-3 hodiny.  (hodinu pred behom už len niečko ľahučké, pre mňa najideálnejšie je sladé ovocie) Veľmi dobre stráviteľné jedlo je:
  • Zemiaky
  • Banány
  • Ovsené vločky
  • Ryža
  • Chlieb s maslom a medom
Pred behom je dobré vyhýbať sa potravín obsahujúce vlákninu a tuky. Tieto potraviny dosť zaťažujú trávenie. Dôležitý je aj pitný režim počas celého dňa, ale nie tesne pred behom - dobré zavodnenie organizmu.
Tekutiny sú mimoriadne dôležité
Čo jesť po behu:
Dôležitejšie ako sa najesť hneď po behu je doplniť tekutiny, samozrejme zase je to individuálne a hlavne po veľmi dlhých behov treba jesť aj počas závodu. Pri dlhších behoch je takisto dôležité dopĺňať priebežne vhodné tekutiny, aby nedošlo k dehydratácii. Pri dlhších behoch sú dobré sú dobré aj banány, alebo kúsok chleba. Ako tekutiny sú najlepšie minerálky alebo ovocné šťavy.
Po behu je ideálne jedlo obsahujúce sacharidy ako je banán, kúsok čokolády, koláč( ale s malým obsahom tukov).Na večeru by si mali bežci dopriať jedlo bohaté na proteíny.
A samozrejme, veeeeľa-veľa zeleniny!!!
Ak sa ti tento príspevok páčil, klikni dole na "Páči sa mi to" - pomáhaš zvyšovať návštevnosť blogu. Ďakujem. :)


 Be fit - Be Yourself - Be happy
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára